S jakými typy klíčových slov se můžete v SEO potkat?

Klíčová slova jsou základním stavebním kamenem při optimalizaci SEO a hrají klíčovou roli ve zvyšování viditelnosti webových stránek ve vyhledávačích.

Existuje však několik typů klíčových slov, které mohou ovlivnit strategii digitálního marketingu. Tyto typy lze rozdělit na základě různých faktorů, jako je délka, záměr uživatele nebo geografická specifičnost (lokální klíčová slova).

Pokud vytváříte strategii, a zvolíte špatný záměr klíčového slova, může to mít negativní výsledky pro váš webové stránky (nikdo vás nenajde..)

typy-klicovych-slov

 

S jakými typy klíčových slov se můžete setkat?

Mezi nejběžnější patří:

 

1) Krátká klíčová slova (Short-tail klíčová slova)

Tyto klíčová slova, často označovaná jako "head terms", jsou obvykle jednoslovné nebo dvouslovné fráze s velmi vysokým objemem vyhledávání a vysokou konkurencí.

Například "boty" nebo "vitamín c".

Ačkoli mohou generovat velké množství provozu, jsou obvykle méně cílená a mohou mít nižší konverzní poměr.

Pokud začínate s webovými stránky, je lepší se zaměřit na méně konkurenční klíčová slova.. Jelikož prosadit se na tak "silná" KW, je opravdu velmi těžké, a může to trvati roky, než se vám podaří se umístit mezi TOP 3... V některých případech se to může povést i za 10 let :D...

 

2) Dlouhá klíčová slova (Long-tail klíčová slova/klíčová slova s dlouhým ocasem)

Tyto fráze jsou delší, často tři a více slov, a jsou specifičtější než krátká klíčová slova.

Mají nižší objem vyhledávání, ale také nižší konkurenci a vyšší konverzní poměr, protože jsou více zaměřená na konkrétní záměr uživatele.

Příkladem může být "černé běžecké boty pro muže".

Velmi často doporučuji klientům se zaměřit na tento druh klíčových slov, jelikož jsou méně hledaná ale zase zde je malá konkurence.

Na svém blogu jsem také sepsal článek na Definici klíčových slov.

 

3) Lokální klíčová slova

Tato klíčová slova zahrnují geografickou polohu a jsou klíčová pro lokální SEO.

Jsou zvláště důležitá pro podniky, které chtějí cílit na zákazníky v konkrétní oblasti.

Příklady zahrnují "kavárna v Brně" nebo "automechanik Praha".

Velkou váhu tento typ klíčových slov tvoří v nabízených službách.

 

4) Klíčová slova s "nákupním záměrem" (Transakční klíčová slova)

Tyto fráze signalizují, že uživatel je ve fázi, kdy je připraven k nákupu.

Často obsahují slova jako "koupit", "sleva", "nabídka" nebo "recenze".

Například "koupit iPhone 12 online".

 

5) Informativní klíčová slova

Jsou zaměřena na uživatele, kteří hledají informace nebo se snaží něco naučit.

Tyto fráze často začínají "jak", "proč", "co je" a podobně.

Příklad může být "jak péct chléb" nebo "co je blockchain".

Skvělé při tvorbě blogových článků.

 

6) Klíčová slova značky (Branded klíčová slova)

Zahrnují název značky nebo konkrétní produkt a jsou používány, když uživatel vyhledává konkrétní značku nebo produkt.

Mají obvykle vysokou konverzní míru, protože uživatel již vykazuje zájem o značku nebo produkt.

 

Pokud vás zajímá více, můžete si přečíst náš článek Jak na SEO

 

TIP na čtení:

 

Jaké služby nabízíme?

Přečtěte si náš SEO slovník pojmů nebo Marketingový slovník pojmů.

 

Zpět do obchodu