Analýza klíčových slov

Analýza klíčových slov je velmi důležitá, pokud chcete uspět v digitálním marketingu a především v SEO, protože vám pomůže určit, jaká klíčová slova, termíny a fráze používají lidé při hledání na internetu.

Pokud zakládáte nový webový projekt, nebo chcete optimalizovat stávající s cílem přilákat návštěvníky z organického vyhledávání, je nezbytné provést důkladnou analýzu klíčových slov.

Analýza klíčových slov je jedním z nejzákladnějších stavebních kamenů v úspěšném online podnikání.

Ať už se jedná o online projekt, e-shop nebo i jinou službu.

 

Cena analýzy klíčových slov se pohybuje od 1000 Kč/h

 

K čemu se dát analýza klíčových slov použít?

  • Tvorba obsahu
  • Tvorba architektury
  • Vytváření vstupních stránek
  • Podklad pro správu PPC kampaní
  • Tvorba SEO a obsahové strategie
  • Audit a revize stávajícího obsahu
  • Určení trendů
  • Dokáže najít klíčová slova, která jsou relevantní k vašemu tématu
  • Analýza konkurence
  • Hodnocení hledanosti a relevance
  • Identifikace vyhledávacích frází
  • Blogové články
  • Transakční dotazy

Díky analýze klíčových slov, dokážete najít hledané fráze které jsou relevantní k vašemu tématu, a díky tomu "uvidíte", na co je nutné se zaměřit a jakou strategii použít.

 

Co je analýza klíčových slov?

Analýza klíčových slov je proces vyhledávání a výběru slov, témat a frází, které uživatelé zadávají do vyhledávačů při hledání informací o produktu nebo služeb.

Tato analýza je základem optimalizace pro vyhledávače, protože pomáhá webovým stránkám cílit na správná klíčová slova a zvyšovat tak jejich viditelnost v organickém vyhledávání.

Při analýze se hodnotí hledanost klíčových slov, konkurenčnost, relevance pro dané téma a potenciál pro dosažení vyšších pozic ve vyhledávačích (Google, Seznam nebo Bing).

Správná a efektivní analýza klíčových slov umožňuje SEO specialistům, tvůrcům obsahu a marketérům vytvářet strategický obsah, který odpovídá dotazům cílové skupiny a zvyšuje organickou návštěvnost na webové stránky.

 

 

Proč je analýza klíčových slov důležitá?

Je analýza klíčových slov důležitá? Rozhodně ANO!

Analýza je základním kamenem každé úspěšné marketingové a SEO strategie.

Bez toho, by SEO specialisté, marketéři, PPC Specialisté a Copywriteři nemohli vytvářet obsah.

Díky analýze klíčových slov dokážete identifikovat klíčová slova které lidi hledají, pochopíte konkurenční prostředí, dokážete identifikovat nové vstupní stránky na které dosud necílíte a pochopíte záměr vyhledávání.

Analýza klíčových slov je důležitá z několika hledisek:

  1. Zvyšuje viditelnost v organickém vyhledávání: Jestliže používáte relevantní klíčová slova na vašich webových stránkách, je mnohem větší pravděpodobnost, že se váš web objeví na předních pozicích ve vyhledávání (SERP). Následně díky tomu dosáhnete značnému růstu (záleží na mnoha faktorech) v organické návštěvnosti.
  2. Oslovíte relevantní publikum: Pomocí analýzy klíčových slov dokážete identifikovat fráze a slova, která používají vaši potenciální návštěvníci/zákazníci. Díky tomu se můžete zaměřit na ta slova, která jsou úzce spojená s vaším podnikáním. Na druhou stranu, pokud budete používat ta klíčová slova, která nikdo nehledá nebo jsou nerelevantní žádné zákazníky/čtenáře nezískáte.
  3. Zvýšíte míru prokliku (CTR): Jak už jsem zmínil, pokud používáte relevantní klíčová slova na vašich stránkách, je mnohem větší pravděpodobnost, že na vaše webové stránky přijdou lidi, kteří se skutečně zajímají o to co nabízíte.
  4. Zlepšíte návratnost investic (ROI)
  5. Dokáže použít podklady k PPC kampaním: Pokud máte kvalitní analýzu klíčových slov, dokážete v tabulce vidět, kolik stojí cena za proklik následujícího klíčového slova. Díky tomu se dokážete podívat na data a říct si: Na tohle klíčové slovo můžu cílit, na toto ne protože je moc drahá cena za prokolik atd..

 

Jaká data se řeší v Analýze?

V analýze se řeší mnoho dat pro každé klíčové slovo.

Díky tomu dokážete měřit skutečnou hledanost, konkurenčnost, fráze nebo například cenu za proklik v PPC kampaních a mnoho dalšího...

Jaké hlavní metriky se používají a co se dá zjistit?

  • Průměrná měsíční hledanost 
  • Průměrná roční hledanost
  • Cena za proklik PPC kampaní (Google a Seznam)
  • Konkurečnost
  • A mnoho dalších metrik (záleží na tom, jaká data chcete dolovat a za jakým záměrem)

 

Jaké SEO nástroje se používají?

Pokud si chcete vybrat ten správný SEO nástroj pro analýzu, je důležité zmínit, že každý SEO nástroj přistupuje k analýze "jinak". 

Některé SEO nástroje se specializují na zpětné odkazy a technické SEO. Oproti tomu, se jiné nástroje specializují na tvorbu obsahu a hledání klíčových slov. 

Předem je tedy důležité zvážit, co opravdu od SEO nástroje očekáváte, a jaký je váš cíl.

Na trhu si můžete zaplatit nástroje v řadách stovek korun/měsíc až několik tisíc/měsíc.

Existují placené i neplacené verze SEO nástroje, avšak vždy doporučuji si zaplatit profesionální program jako je například Collabim, Marketing Miner nebo Ahrefs.

Pokud si nevíte rady, jaký nástroj vybrat, přečtěte si náš článek Nejlepší SEO nástroje.

collabim-seo-nastroj

 

Jaký SEO nástroj vybrat?

Výběr správného nástroje, jak už jsem zmínil v předešlém odstavci je velmi důležitý.

Musíte si říci, co vlastně chcete očekávat od určení správného SEO nástroje. 

Roli bude hrát i při rozhodování cena.

Některé nástroje se pohybují v řádek stovek korun/měsíc, a některé nástroje jsou i za stovky EUR/měsíc.

Na internetu můžete najít české SEO nástroje, ale také i desítky zahraničních nástrojů. 

Mezi české nástroje můžeme zařadit:

  • Collabim
  • Marketing Miner

Zahraniční SEO nástroje:

  • Ahrefs
  • MOZ
  • SEMRush
  • Senuto
  • Mangools
  • Ubersuggest
  • SpyFu

Vyjmenoval jsem zde ty nejznámější a nejpoužívanější SEO nástroje na trhu. 

Některé nástroje mají své pro a proti, a také vám zároveň každy SEO specialista doporučí jiný. 

Já například používám od začátku Collabim. Program mi vyhovuje a za to co nabízí služby/cena je pro mě velmi užitečný.

Je důležité zmínit, že pro základní SEO správu a analýzu klíčových slov vám bude stačit jakýkoliv SEO nástroj.

 

seo-strategie

 

Proč si vybrat naše služby?

startup  Náš tým tvoří zkušení SEO specialisté s mnohaletými zkušenostmi v oboru. 

startup Neustále se vzděláváme a sledujeme nejnovější trendy a aktualizace algoritmu vyhledávačů. Je důležité držet krok se změnami algoritmu, jelikož se mění několikrát do roka, abybychom poskytli relevantní odpovědi zákazníkům a předcházeli tak nekalým praktikám.

startup Ukazujeme reálná čísla = Nejsme jako některé agentury, které jen posílají faktury a není vidět žádný posun.

startup Pomáháme zvýšit organickou návštěvnost z vyhledávačů jako je GoogleSeznam a Bing.

startup Nabízíme kompletní SEO služby (technické SEO, ON-page a OFF-page SEO, webovou analytiku a mnoho dalšího..)

startup Pomohli jsme už několika klientům zvýšit organickou návštěvnost o 100% za měsíc (viz. reference).

startup Máme zkušenosti se všemi typy byznysu a webových stránek. Ať už se jedná o e-shop, služby nebo například i marketing pro realitní makléře.

Pro lepší představu, zde uvádíme screen ze SEO nástroje Collabim (funkce MarketShare), jak jsme dokázaly zlepšit organickou návštěvnost našim klientům o stovky % během 12 měsíců.

market-share-seo-referencecollabim-market-share-seo-reference

 

 

 

SEO Reference

Naše reference hovoří samy za sebe.

Zvyšte i vy návštěvnost svého webu díky našim SEO službám.

bovram-recenzejust-eshop-referencejust-english-referenceekotekt-reference-eshop

  

Služby, které nabízíme

Pro detailnější přehled služeb můžete navštívit SEO Ceník

Nabízíme také SEO školení.

 

Nenabízíme pouze SEO služby.

Jsme komplexní marketingová agentura.

Zabýváme se také například Tvorbou webových stránekFOTO a VIDEO produkcí nebo úpravou e-shopu (Shoptet a Upgates)

 

Můžete si také zakoupit naše SEO školení.

Chcete se více dozvědět o SEO? Můžete si přečíst náš článek: Jak na SEO v roce 2024.

Nebo se můžete mrknout na náš SEO blogSEO akademii a SEO návody.

 

 

    Další užitečné stránky

    Jak se s námi spojit?

    +420 605 211 511

    info@zoomstudio.cz

     

    ZoomStudio s.r.o

    : 21000310

    (nejsme plátci DPH)

      

    Přehled měst, kde nabízíme SEO Služby

    SEO Praha SEO Choceň | SEO Litomyšl | SEO Vysoké Mýto | SEO Svitavy | SEO Ústí nad Orlicí | SEO Moravská Třebová | SEO Pardubice | SEO Hradec Králové | 

    SEO Liberec | SEO Plzeň | SEO Olomouc | SEO Ostrava | SEO České Budějovice | SEO Zlín | SEO Brno | SEO Karlovy Vary

     

      Zpět do obchodu