Definice klíčových slov: Proč jsou klíčová slova tak důležitá?

Klíčová slova jsou základním stavebním kamenem digitálního marketingu, SEO (Search Engine Optimization - optimalizace pro vyhledávače) a online obsahu obecně. Definují se jako výrazy a fráze, které lidé používají při vyhledávání informací na internetu prostřednictvím vyhledávačů, jako je Google, Bing nebo Yahoo. Klíčová slova jsou nejenom „mostem“ mezi tím, co lidé hledají, a obsahem, který jim weby nabízejí, ale také slouží jako základ pro tvorbu strategií obsahu a marketingu. V tomto článku si podrobněji vysvětlíme, proč jsou klíčová slova tak důležitá a jakou roli hrají ve světě digitálního marketingu. Pojďme se společně na to podívat!

 seo-definice-klicovych-slov

Co znamená pojem klíčové slovo?

Klíčová slova mohou být jednotlivá slova nebo slovní spojení, která přesně vystihují obsah nebo téma stránky, produktu, služby či jakéhokoli jiného obsahu na webu.

Například pro online obchod s běžeckými botami by mohla klíčová slova zahrnovat výrazy jako "běžecké boty", "koupit běžecké boty online" nebo "nejlepší běžecké boty pro maraton". (záleží na analýze klíčových slov a zvolené strategii).

bezecke-boty-marketing-miner

 

Proč jsou klíčová slova tak důležitá?

Klíčová slova hrají klíčovou roli v optimalizaci pro vyhledávače (SEO).

Zvolit ty správná klíčová slova patří k těm nejdůležitějším věcím při tvorbě obsahu.

Špatně zvolená klíčová slova budou mít "fatální" následky.. Pokud budete cílit na prodej kol, a ve skutečnosti prodáváte jen boty, jedná se o nerelevantní fráze, a zákazníci opustí váš web a nic nenakoupí...

Proč je analýza klíčových slov ve skutečnosti tak důležitá?

  1. Zvýší viditelnost vašeho webu ve vyhledávačích: Čím relevantnější klíčová slova používáte, tím pravděpodobněji se váš web zobrazí na předních pozicích ve výsledcích vyhledávání pro daná klíčová slova (obecně řečeno, jelikož umístit se mezi TOP 3 v organickém vyhledávání dá spousty práce)..
  2. Přiláká relevantní návštěvníky na váš web: Lidé, kteří do vyhledávače zadávají klíčová slova, která odpovídají obsahu vašeho webu, s větší pravděpodobností kliknou na váš web a stanou se vašimi zákazníky.
  3. Zlepší návratnost investic (ROI) z vašich marketingových aktivit: Optimalizace webu pro klíčová slova vám pomůže přilákat více relevantních návštěvníků na váš web, což může vést k nárůstu prodeje a konverzí. Na druhou stranu, jak už jsem psal.. Pokud zvolíte špatnou strategii, žádní zákazníci u vás nenakoupí.

Z mé praxe vím, že více jak 70% lidí, kteří mají webové stránky, tvoří obsah nebo mají e-shop cílí na špatně zvolená klíčová slova, která nemají žádnou hledanost a ve skutečnosti jim to nepřivádí žádný Traffic...

Více poznatků a tipů jsem sepsal do článku Analýza klíčových slov.

 

Jak vybrat správná klíčová slova?

  1. Zamyslete se nad tím, jak by vaši cílovou skupinu hledali online: Jaká slova a fráze by pravděpodobně zadali do vyhledávače? Jaká související témata lidé hledají v vaším oborem?
  2. Prozkoumejte klíčová slova, která používají vaši konkurenti: Pomocí nástrojů pro analýzu klíčových slov zjistěte, která klíčová slova používají vaši konkurenti pro optimalizaci svých webů. Díky tomu dokážete najít "díru" a taková slova, o kterých ani netušíte že mohou používat.
  3. Vyberte si klíčová slova s relevantním objemem vyhledávání: Zaměřte se na klíčová slova, která mají dostatečný počet vyhledávání, ale nejsou tak konkurenceschopná, abyste se na ně nemohli umístit na předních pozicích. Pokud zvolené klíčové slovo nebude nikdo vyhledávat, tak vaše stránky nikdo nenavštíví.
  4. Používejte klíčová slova strategicky: Umístěte klíčová slova do titulků stránek, meta popisů, nadpisů, textu a alt textů obrázků.

 

Je důležité zmínit, že výběr klíčových slov záleží na vaší zvolené strategii a xx desítek dalších věcí..

 

Pro analýzu klíčových slov vám doporučují si přečíst článek na téma: SEO nástroje. Dozvíte se, jaké nástroje jsou nejlepší pro tvorbu AKS. 

Jestli vás zajímá více o analýze klíčových slov, navštivte můj článek: Jak na SEO

 

Jaké služby nabízíme?

Přečtěte si náš SEO slovník pojmů nebo Marketingový slovník pojmů.

 

Zpět do obchodu