Atribut nofollow
je HTML atribut používaný v odkazech (tag ), který říká vyhledávačům, aby nebraly v úvahu daný odkaz při hodnocení odkazující stránky.
Tento atribut byl původně vytvořen, aby pomohl bojovat proti spamu v komentářích na webových stránkách a fórech, ale postupem času se jeho využití rozšířilo.
Když vyhledávač narazí na odkaz s atributem nofollow
, obvykle ho nezapojí do svých algoritmů pro hodnocení odkazů.
V podstatě se dá říci, že roboti, tento odkaz nebudou "následovat".
To znamená, že tento odkaz nepřispěje k autoritě nebo hodnocení odkazující stránky v rámci vyhledávačů.
Dopady v SEO
-
SEO: Atribut
nofollow
může ovlivnit, jak se vaše stránka i odkazovaná stránka hodnotí ve vyhledávačích. -
Řízení průtoku PageRank: V minulosti
nofollow
zabraňoval průtoku PageRank (autority stránky) na odkazovanou stránku. Avšak s moderními změnami v algoritmech vyhledávačů může být tento dopad méně významný.
Zdroje článku:
What Is a Nofollow Link? Here's A Simple Plain English Answer [online]. [cit. 11. 01. 2024]. Dostupné z: https://backlinko.com/nofollow-link
Nofollow link and rel=nofollow explained [online]. [cit. 11. 01. 2024]. Dostupné z: https://www.conductor.com/academy/nofollow/
When to Use rel=”nofollow” & What it Means | Best Practices [online]. [cit. 11. 01. 2024]. Dostupné z: https://www.webfx.com/blog/web-design/rel-nofollow/
Jaké služby nabízíme?
Přečtěte si náš SEO slovník pojmů nebo Marketingový slovník pojmů.