Co to je Fulltextový vyhledávač?

Fulltextový vyhledávač je internetová aplikace, která umožňuje uživatelům najít webové stránky s relevantními informacemi podle zadaných klíčových slov. Fulltextové vyhledávače se odlišují od klasických katalogů tím, že prohledávají a indexují celé texty webových stránek, a ne pouze jejich názvy a popisy.

 

Jak funguje fulltextový vyhledávač?

  1. Crawling: Fulltextový robot (crawler) prochází internetové stránky a shromažďuje informace o jejich obsahu.
  2. Indexování: Robot analyzuje obsah stránek a ukládá informace do databáze (indexu).
  3. Vyhledávání: Uživatel zadá dotaz do vyhledávače.
  4. Řazení: Vyhledávač prohledá index a zobrazí seznam relevantních stránek.
  5. Prezentace: Výsledky vyhledávání jsou prezentovány uživateli v seznamu s odkazem na webové stránky.

 

Faktory ovlivňující relevanci:

  • Výskyt klíčových slov: Počet a umístění klíčových slov v textu stránky.
  • Kvalita obsahu: Relevanci a užitečnost obsahu stránky.
  • Popularita stránky: Počet odkazů na danou stránku z jiných webových stránek.
  • Autorita stránky: Důvěryhodnost a důležitost webové stránky.

 

Příklady fulltextových vyhledávačů:

  • Google Search: Nejpopulárnější fulltextový vyhledávač na světě.
  • Seznam.cz: Populární fulltextový vyhledávač v České republice.
  • Bing Search: Fulltextový vyhledávač společnosti Microsoft.

 

Jaké jsou výhody?

  • Rychlé a snadné vyhledávání: Uživatelé mohou snadno a rychle najít informace, které hledají.
  • Relevanci výsledků: Fulltextové vyhledávače se snaží zobrazit relevantní výsledky vyhledávání.
  • Dostupnost informací: Fulltextové vyhledávače zpřístupňují informace z celého světa.

 

Jaké služby nabízíme?

 

Zdroje článku:

Full-text search - Wikipedia [online]. [cit. 24. 02. 2024]. Dostupné z: https://en.wikipedia.org/wiki/Full-text_search

Full-Text Search: What Is It And How It Works | MongoDB | MongoDB [online]. [cit. 24. 02. 2024]. Dostupné z: https://www.mongodb.com/basics/full-text-search

 

Přečtěte si náš SEO slovník pojmů nebo Marketingový slovník pojmů.

 

Zpět do obchodu