Advertiser-funded programming (AFP) je model financování televizních nebo rozhlasových programů, při kterém inzerent (reklamní společnost) zcela nebo částečně financuje produkci pořadu, a získává tak právo spojit svou značku s určitými hodnotami a zážitky prostřednictvím této televizní produkce.
Často zahrnuje přímý vstup klienta (inzerenta) do vývoje obsahu, což může zahrnovat finanční příspěvky, kreativní příspěvky, nebo poskytnutí přístupu k talentům nebo událostem, se kterými má klient stávající vztah.
Inzerent se podílí na financování výroby, vývoje nebo distribuce konkrétního televizního programu, přičemž je možné hledat jednoho nebo více sponzorů pro daný program.
AFP také může zahrnovat situace, kdy se značka podílí na vývoji nápadu s vysílatelem nebo producentem a buď úplně nebo částečně financuje tento obsah.
Výhody AFP:
- Zvyšuje prodej
- Informuje zákazníky
- Buduje dobré jméno
- Rozšiřuje základnu publika
- Vzdělává publikum
Zdroje článku:
Advertiser-funded programming - Wikipedia [online]. [cit. 29. 12. 2023]. Dostupné z: https://en.wikipedia.org/wiki/Advertiser-funded_programming
Afp and placement [online]. [cit. 29. 12. 2023]. Dostupné z: https://corporate.uktv.co.uk/commissioning/article/afp-and-product-placement/
Naše služby: