Co je Vertical search (vertikální hledání)?

Vertikální vyhledávání, známé také jako specializované nebo oborové vyhledávání, je typ vyhledávače zaměřený na specifickou oblast, průmysl, typ obsahu nebo média.

Narozdíl od tradičních, horizontálních vyhledávačů, jako je Google nebo Bing, které prohledávají celý internet, se vertikální vyhledávače soustředí na konkrétní segment.

 

Příklady vertikálního vyhledávání

  • LinkedIn: Zaměřuje se na profesní profily a pracovní příležitosti.
  • Zomato nebo Yelp: Specializují se na recenze restaurací a hledání stravovacích zařízení.
  • Booking.com: Zaměřen na hledání hotelů a ubytování.
  • PubMed: Vyhledávač specializovaný na lékařské a vědecké publikace.

 

Jaké služby nabízíme?

 

Zdroje článku:

Ahrefs - Vertical search Glosary [online]. [cit. 01. 12. 2023]. Dostupné z: https://ahrefs.com/seo/glossary/vertical-search

Vertical search - Wikipedia [online]. [cit. 01. 12. 2023]. Dostupné z: https://en.wikipedia.org/wiki/Vertical_search

Zpět do obchodu