Nofollow je atribut, který se používá v HTML kódu u odkazů. Sděluje vyhledávačům, aby nesledovali daný odkaz a nepředávali mu tzv. "link juice". Link juice je hodnota, která se přenáší z jedné stránky na druhou a ovlivňuje tak její pozici ve výsledcích vyhledávání (SERP). Nofollow se používá v několika případech.
Pro boj se spamem v komentářích
V minulosti spammeři zneužívali komentářové sekce webů k vkládání odkazů na své vlastní stránky.
Tyto odkazy obvykle obsahovaly irelevantní klíčová slova a měly za cíl zlepšit pozice spamových stránek ve vyhledávání. Nofollow atribut pomohl s tímto problémem bojovat, protože vyhledávače tyto odkazy přestaly sledovat.
Pro distancování se od nedůvěryhodných stránek
Někdy se může stát, že budete chtít odkázat na stránku, které nevěříte, nebo o které si nejste jisti, zda je důvěryhodná.
V takovém případě můžete použít nofollow atribut, abyste se od dané stránky distancovali a zabránili tak tomu, aby Google vnímal váš odkaz jako doporučení.
Pro interní odkazy
Nofollow atribut se dá použít i u interních odkazů, například u odkazů na stránky, které se nacházejí v neveřejné části webu, nebo u odkazů na stránky, které nemají pro uživatele žádnou hodnotu.
Pro reklamy
Nofollow atribut se používá i u odkazů v reklamách, aby se zabránilo tomu, aby Google bral tyto odkazy v úvahu při hodnocení pozic stránek ve vyhledávání.
Jaké služby nabízíme?
Zdroje článku:
What Is a Nofollow Link? Here's A Simple Plain English Answer [online]. [cit. 07. 03. 2024]. Dostupné z: https://backlinko.com/nofollow-link
Nofollow Links vs. Follow Links: All You Need to Know [online]. [cit. 07. 03. 2024]. Dostupné z: https://www.semrush.com/blog/nofollow-links/