Co je Google Sandbox?

Google Sandbox je hypotetický filtr v algoritmu Google, který dočasně snižuje pozice nově zaregistrovaných webů ve výsledcích vyhledávání (SERP). Tato teorie existuje již od roku 2004 a vyvolává mnoho diskusí mezi SEO specialisty. Google oficiálně existenci Sandboxu nikdy nepotvrdil, ale existují indicie, které naznačují, že by mohl fungovat.

 

Jaké jsou účely Google Sandbox?

  • Ochrana uživatelů před nekvalitními a spamovými weby.
  • Zamezení manipulaci s výsledky vyhledávání.
  • Poskytnutí času Google na ověření důvěryhodnosti a kvality nově zaregistrovaných webů.

 

Jak Sandbox funguje?

  • Nové weby jsou po registraci umístěny do "sandboxu", kde jsou dočasně skryty před uživateli.
  • Po uplynutí určité doby (obvykle 3-6 měsíců) a splnění specifických kritérií (kvalitní obsah, relevantní zpětné odkazy) jsou weby z sandboxu uvolněny a začnou se zobrazovat v SERP.

 

Znaky, které naznačují, že web je v Sandboxu:

 

Jak se vyhnout Sandboxu?

  • Vytvářejte kvalitní a originální obsah.
  • Získávejte relevantní zpětné odkazy z důvěryhodných webů.
  • Dodržujte pokyny Google pro webmastery.
  • Buďte trpěliví, indexace a hodnocení webu může trvat několik měsíců.

 

Existuje Sandbox?

Google oficiálně existenci Sandboxu nepotvrdil, ale existují indicie, které naznačují, že by mohl fungovat. Studie z roku 2017 provedená společností Ahrefs ukázala, že weby s nízkou autoritou se umisťují v SERP níže než weby s vysokou autoritou. To by mohlo být důkazem existence Sandboxu.

 

Jaké služby nabízíme?

 

Zdroje článku:

Google Sandbox [online]. [cit. 27. 02. 2024]. Dostupné z: https://ahrefs.com/seo/glossary/google-sandbox

What’s Google Sandbox? Everything You Need to Know [online]. [cit. 27. 02. 2024]. Dostupné z: https://blog.hubspot.com/blog/tabid/6307/bid/5378/is-the-google-sandbox-keeping-your-site-from-ranking-cartoon.aspx

 

Přečtěte si náš SEO slovník pojmů nebo Marketingový slovník pojmů.

Zpět do obchodu