SEO Audit

SEO Audit je komplexní kontrola vašich webových stránek, díky které zjistíte, jak dobře jsou optimalizované pro vyhledávače.

V podstatě si ho můžete představit jako souhrnný dokument, kde se odhalí slabé i silné stránky z pohledu vyhledávačů. 

Na co se zaměřujeme při SEO auditu?

  1. On-page a Off-page faktory
  2. Technické SEO
  3. Analýza obsahu
  4. Kontrola napojených služeb

 

Níže si můžete přečíst kroky, jak postupujeme při SEO auditu.

15 999 Kč
Skladem

Cílem SEO Auditu je identifikovat oblasti, na kterých je důležité zapracovat , abyste se dokázali zlepšit v organickém vyhledávání.

V podstatě se dá říci, že se snažíte projít všechna místa, kde by se mohli objevit technické potíže, které by bránili vaším webovým stránkám ve výsledku vyhledávání.

SEO audit je často velmi opomíjený, ale za mě se jedná o jednu z nejdůležitějších částí v SEO.

I jen sebemenší chyba může bránit vyhledávačům v procházení a díky tomu se nedokážete rankovat v organickém vyhledávání. 

Pojďme se společně podívat na to, jak takový SEO audit probíhá a co se při něm řešíme.

 

Jak postupujeme při SEO auditu?

Na začátku je důležité si říci, jak postupujeme při SEO auditu, a co všechno bude obsahovat vypracovaný dokument:

  1. Kontrola procházení a indexace
    • Kontrola indexovaných stránek
  2. Technické SEO
  3. On-Page SEO
  4. Off-page
  5. UX
    • Uspořádání stránek
    • Navigace
    • Vizuální design
  6. Analytika, reporting a připojené služby

 

Kontrola procházení a indexace

Mezi prvními věcmi, které se řeší při auditu je kontrola procházení a indexace.

Tato část je ta nejdůležitější a hned vám řeknu proč.

Pokud váš web nebude indexovaný a vyhledávače jej nebudou moci procházet, nikdy se neukážete ve výsledcích vyhledávání a na váš web nepřijdou žádní návštěvníci.

Vyhledávače jako Google, Seznam, Bing a ostatní procházejí webové stránky, aby je mohly přidat do svého indexu.

Aby se vaše stránky zobrazovaly ve výsledcích vyhledávání, musí být v první řadě indexovatelné pro vyhledávače.

Jednoduše řečeno = Pokud váš web nelze indexovat, nikdo vás nenajde a tím pádem se neobjevíte ve vyhledávačích (SERP).

 

Jak fungují vyhledávače?

Vyhledávače pracují pomocí 3 hlavních funkcí:

  1. Procházení
  2. Indexování
  3. Hodnocení

Níže si uvedené funkce podrobněji rozebereme.

 

Co znamená procházení (crawling)?

Crawling je proces, při kterém každý vyhledávač vysílá tzv. pavouky (crawlery), kteří prohledávají stránky a aktualizovaný obsah. 

Pokud se baví o nalezení obsahu, může to být například text, video, obrázek, soubor, PDF a mnoho dalšího..

Tento obsah vyhledávače objevují pomocí odkazů, jak už externích tak především i interních. 

Jakmile vyhledávač objeví některou adresu URL, navštíví jí, aby dokázal určit co na ní je.

Následně potom začne následovat odkazy, které se nachází na dané webové stránce (interní odkazy), aby našel nové URL adresy.

Díky tomu crawler může najít nový obsah a následně ho zařadit do svého indexu. 

Crawler, který všechno prochází se jmenuje Googlebot. Tento robot funguje na principu algoritmu, a určuje, které stránky může proházet a následně vyhodnocovat.

Googlebot ale neprochází všechny webové stránky, které najde nebo objeví.

V některých takových případech se vám může objevit hláška v Google Search Console = Objeveno momentálně neindexováno.

Pokud crawler nezaindexuje vaší stránku, může to být z mnoho důvodů.

V některých případech to chce jen "čas", aby jí znovu navštívil a zaindexoval.

V jiných případech se může jednat o problém jako jsou tyto:

  1. Příliš mnoho javascriptu na stránce
  2. Nízká kvalita obsahu
  3. Zakázané procházení v souboru Robots.txt
  4. A mnoho dalšího..

Pokud vaše stránky nejsou prozatím v indexu vyhledávačů, není potřeba vyvolávat paniku..

V některých případech a to především u nově vzniklých stránkách to trvá delší dobu, než se zaindexované stránky objeví v organickém vyhledávání.

Pokud tento problém přetrvává, a crawler pořád nenachází vše stránky, můžete mít problém s technickým SEO.

V tomto případě je dobré kontaktovat odborníka, který vám pomůže najít vzniklý problém.

Nejčastěji se objevují tyto chyby

  • Nově vzniklé stránky, na které nevedou žádné externí odkazy
  • Problém s interním prolinkováním
  • Špatně nastavený soubor Robots.txt
  • Stránky neobsahují Sitemap.xml

Indexování a procházení webových stránek patří k těm nejdůležitějším věcem, které se musí řešit v prvních fázích SEO auditu.

Problémy mohou nastat při špatném nastavení robots.txt nebo sitemap.xml, ale mohou za tímto problémem stát i mnohem větší problémy, které je důležité identifikovat a akutně řešit.

 

Technické SEO

Technické SEO je jako stavební plán pro váš web. Díky němu vyhledávače (jako Google) snadno pochopí, jak je váš web uspořádaný a co na něm najdou.

Je to jako říct vyhledávači: 'Tady máš, všechno je tady hezky srozumitelně popsáno, stačí si jen vybrat.'

Díky technickému SEO se váš web rychleji načítá a vyhledávače ho lépe zařadí ve výsledcích hledání.

 

Struktura URL

URL (Uniform Resource Locator) je adresa, která se používá k nalezení a načtení specifických zdrojů na internetu, například webových stránek, obrázků nebo videí.

Z pohledu SEO je správně strukturovaná URL klíčovým prvkem pro zajištění dobré indexace webových stránek a dosažení lepších pozic ve výsledcích vyhledávání.

Jak by měla vypadat správně URL?

  1. Krátká a výstižná
  2. Snadno čitelná
  3. Logická
  4. Musí obsahovat klíčová slova
  5. Nesmí obsahovat speciální znaky

V některých CMS systémech se dát automaticky představit struktura URL stránek.

Pokud však už máte přednastavenou strukturu URL, rozhodně jí nedoporučuji měnit, mělo by to fatální vliv na vaše pozice ve vyhledávačích. 

 

Optimalizace nadpisů (H1, H2, H3 ...)

Nadpisy H1, H2, H3 a další jsou HTML značky používané pro strukturování obsahu na webových stránkách.

Tyto nadpisy vytvářejí hierarchickou strukturu textu a pomáhají jak uživatelům, tak vyhledávačům pochopit hlavní témata a podtémata stránky.

 

Sitemap.xml

Soubor sitemap.xml je speciální soubor, který obsahuje seznam všech stránek na webu, které chcete, aby vyhledávače indexovaly.

Tento soubor je napsán ve formátu XML a poskytuje vyhledávačům strukturované informace o obsahu webu, jako jsou URL jednotlivých stránek, datum poslední aktualizace, frekvence změn a důležitost stránek vzhledem k ostatním stránkám na webu.

 

Robots.txt

Soubor robots.txt je textový soubor umístěný v kořenovém adresáři webové stránky, který poskytuje pokyny pro vyhledávací roboty (tzv. web crawlers nebo bots) ohledně toho, jaké části webu mohou a nemohou procházet a indexovat.

 

Rychlost načítání webových stránek

 

 

Služby, které nabízíme

Pro detailnější přehled služeb můžete navštívit SEO Ceník

Nabízíme také SEO školení.

 

Nenabízíme pouze SEO služby.

Jsme komplexní marketingová agentura.

Zabýváme se také například Tvorbou webových stránekFOTO a VIDEO produkcí nebo úpravou e-shopu (Shoptet a Upgates)

 

Můžete si také zakoupit naše SEO školení.

Chcete se více dozvědět o SEO? Můžete si přečíst náš článek: Jak na SEO v roce 2024.

Nebo se můžete mrknout na náš SEO blogSEO akademii a SEO návody.

 

 

    Další užitečné stránky

     

    Jak se s námi spojit?

    +420 605 211 511

    info@zoomstudio.cz

     

    ZoomStudio s.r.o

    : 21000310

    (nejsme plátci DPH)

     

     

    Přehled měst, kde nabízíme SEO Služby

    SEO Praha SEO Choceň | SEO Litomyšl | SEO Vysoké Mýto | SEO Svitavy | SEO Ústí nad Orlicí | SEO Moravská Třebová | SEO Pardubice | SEO Hradec Králové | 

    SEO Liberec | SEO Plzeň | SEO Olomouc | SEO Ostrava | SEO České Budějovice | SEO Zlín | SEO Brno | SEO Karlovy Vary

     

    Kategorie: Služby
    Zpět do obchodu