SEO Garance

Pokud se setkáte se s agenturou nebo SEO Specialistou, který vám bude garantovat první pozice v organickém vyhledáváním, tak vám doporučuji od takového člověka dát ruce pryč. SEO se totiž nedá garantovat, jelikož se jedná o komplexní proces, který zahrnuje řadu postupů díky kterým se snažíte zlepšit vaše webové stránky ve vyhledávačích

Bohužel se na trhu objevují SEO "šašci", kteří se snaží nalákat na první pozice na Googlu nebo Seznamu, pokud zaplatíte tučnou sumu. Proto vám doporučuji si dávat pozor před takovými lidmi, kteří vám začnu mazat med kolem pusy (spíše od ně dejte rychle ruce pryč).

seo-garance

Existuje garance v SEO? 

Jak už jsem zmínil, garantovat přední pozice v organickém vyhledávání nelze.

Záleží na spoustě faktorů, které pozice mohou ovlivnit.

Mezi takové patří:

  1. Kvalita obsahu
  2. Optimalizace klíčových slov
  3. Stáří domény
  4. Technické SEO
  5. Konkurence

A desítky další věcí, které mohou mít vliv na vaše organické vyhledávání.

Pokud byste se chtěli dozvědět, jak fungují vyhledávače, můžete si přečíst můj článek na téma: Jak na SEO v roce 2024.

 

Proč se nedá garanovat SEO?

  1. Měnící se Algoritmy: Algoritmy vyhledávačů se mění každým rokem. Může se jedna o menší změny, nebo i o tak velké změny, které mohou mít za následek ztrátu pozic během jednoho dne. Například google provádí stovky změn algoritmů každým rokem, ale ve většině případů se jedná o velmi malé změny. Jednou za čas přijde ale velká aktualizace, která mají velký vliv na vaše webové stránky. Mezi nejznámější můžeme zařadit aktualizaci Panda, Penguin, RankBrain nebo Hummingbird.
  2. Konkurence: Pokud vlastníte e-shop nebo služby, na trhu určitě nebudete jediný, a setkáte se s mnoha konkurenty, kteří vás mohou "předběhnout". Záleží na tom, jak moc konkurenční trh je v daném oboru. I když SEO specialista odvede správně svojí práci, může vás předběhnout konkurence. Zde záleží na mnoha faktorech, co všechno může ovlivnit vaše pozice. Zároveň každý SEO specialista používá různé SEO strategie, které mohou mít pro různé projekty jiný vliv.
  3. Očekávání klientů: Bohužel jsem se setkal s mnoha klienty, kteří si myslí že SEO se dá stisknout pomocí jednoho tlačítko. A do druhé dne se budou umisťovat mezi TOP 3 na hlavní klíčová slova, nebo že se jejich tržby zvýší o desítky procent. SEO je dlouhodobý a kontinuální proces, na které se musí pracovat neustále, a první výrazné výsledky se mohou projevit za pár měsíců. Ve většině případů se SEO pořádně projeví až za rok. Vše záleží na mnoha faktorech. Bohužel SEO nefunguje jako PPC (placená reklama), kde zapnete reklamu, a výsledky jsou vidět za pár dní nebo měsíc.
  4. SEO je proces na dlouho trať: Jak už jsem zmínil, na SEO se musí pracovat pomocí měsíční SEO správy dlouhodobě. Vyhledávače nebo stránky jako jeden celek = tím mám namysli, pokud budete optimalizovat jednu kategorii například v e-shopu, nemůžete očekávat zázraky, když zbytek webových stránek nebude optimalizováno. Čím víc na SEO budete pracovat, tím dříve budete sklízet ovoce.
  5. Špatně zvolená strategie a neetické praktiky: To co funguje pro jeden web, nemusí fungovat pro jiný. Pokud spolupracujete se SEO specialistou, který už má za sebou řadu referencí, musí určit strategii která pro vás bude klíčová a bude fungovat. Je důležité si uvědomit, že pokud máte blog, nebude zde fungovat strategie stejně jako pro e-shop a opačně. V tom horším případě, nekvalitní SEO konzultant a specialista se může uchýlit k neetickým praktikám, která budou mít negativní vliv na vaše webové stránky, a zničíte si reputaci ve vyhledávačích.

 

Nabídka a analýza ZDARMA = zaplatíte pouze za výsledky

Klientům spravuji jak e-shopy, tak různé webové stránky a každou chvíli mě přepošlou e-mail o podivných nabídkách od agentur nebo jednotlivců.

Rád bych zde některé zmínil, abyste si dali na takové nabídky pozor a nevěnovali jim pozornost.

 

1) Analýza ZDARMA

V nejčastějším případě se můžete setkat s nabídkami od agentur, které se prezentují jako "Profesionální", že vám udělají analýzu webových stránek ZDARMA. 

Proč ale strávit hodiny a hodiny auditu a analýzy webových stránek na někom, se kterým ani nenavážete spolupráci do budoucna? Vezměte si, že takových zákazníků vás budete kontaktovat desítky za měsíc, a nic z toho nebude.. 

V čem je ale háček? 

Agentury se snaží analyzovat vaše stránky, a najít podle jejich slov "kritickou" chybu, která má zásadní vliv na umístění vašich webových stránek, a bez jejich nabízených služeb se neobejdete.. Následně vám pošlou ceník služeb a musíte s nimi začít co nejdříve, jinak nikdy nebudete mít objednávky. 

Tento typ praktik má i trochu něco do sebe..

V první řadě je důležité zmínit, že pokud na vašich webových stránkách nepracuje SEO Specialista od začátku, vždy na stránkách v nějakém směru najdete chyby.

Pokud se jedná o webovky, které mají jen pár vstupní stránek, problémy mohou být výrazně menší. Jestliže se ale jedná o e-shop, chyb tam bude opravdu mnoho.. (vím to z vlastních zkušeností).

Za dobu svého podnikání jsem se ještě nesetkal se zákazníkem, který by měl aspoň z 80 až 100% všechno optimalizované správně.

 

Teď ale k jádru věci..

Pokud chcete najít chyby na stránkách, ať už se jedná o Technické nebo On-page a Off-page SEO, vždy nějakou chybu najdete.

Teď je ale důležité vědět, jak velký dopad některé chyby mohou mít váhu na vaše organické vyhledávání.

Pokud začnu pracovat na klientovi, provedu SEO audit, navrhnu strategii a podle potřeb optimalizace se pustím do práce. Nejdůležitější je napravit ty nejkritičtější chyby a následně se pustit do optimalizace. A postupně pracovat na měsíční SEO správě.

Závěrem = dejte si pozor na audit a analýzu vašich stránek ZADARMO. 

 

2) Zaplatíte pouze za výsledky

Dalším a velmi častým nekalým praktikám se dá přirovnat = zaplatíte poté, co se na určená klíčová slova umístíte.

Jednomu mému stálému klientovi přišla nabídka, že zaplatí pouze za výsledky, které se objeví do jednoho roku.

Když jsem záměrně snažil od těchto SEO šmejdů vykomunikovat, jak funguje tato služba docela jsem se musel začít smát..

Vyberete 10 kategorií, které jsou pro vás nejvíce zajímavé, ty optimalizujeme a a pokud se umístí na předních pozicích ve vyhledávači zaplatíte nám zato = jinak platit nebudete. 

 

V čem je ale háček?

Agentura se "bude snažit" optimalizovat na pseudo klíčová slova, která jsou spojená s vaší kategorií + si zvolí nějaké kategorie sama.

Představte si, že v 10 kategoriích budete mít například 100 klíčových slov.

V tom by byl ale čert, aby se i jedno nebo pět klíčových slov neumístilo z těch vybraných 100 že ano?

Určitě alespoň minimálně jedno klíčové slovo se umístí, to bez pochybu, ale co z toho?

Umístěné klíčové slovo ani nemusí mít co dočinění s danou kategorií a může být nerelevantní, nikdo ho nebude vyhledávat nebo klíčové slovo nebude mít žádnou konkurenci. 

Takže? Tato pozice pro vás absolutně nebude mít žádnou hodnotu. 

Jenže, už jste se chytili a agentura bude chtít peníze...

 

3) Fake hodnocení e-shopu

Před pár dny mi klient přeposlal e-mail, kde mu určitá osoba nabízela hodnocení e-shopu na různých platformách, jako je Heureka.cz za peníze.

Jak to funguje? Za jednu recenzi zaplatíte 80 korun. Můžeme vám doručit i 60 až 100 recenzí za měsíc. 

Když jsem odpovídal na tuto nabídku, jak celý proces funguje, bylo mi řečeno:

  1. Provedu objednávku, pod smyšleným jménem a na určitou adresu
  2. Potvrdím se zasláním dotazníku na e-mail
  3. Zrušíte objednávku a já poté napíšu recenzi (která tak i tak přijde na e-mail)

Sám vím, že spousty e-shopů píšu vlastní reference, aby si zlepšili hodnocení a reputaci na různých platformách.

Já ale před tímto krokem varuji a to z jednoho prostého důvodu = Pokud na to platforma přijde, v tom horším případě vás SMAŽE.

 

4) Zpětné odkazy za desítky tisíc 

Budování zpětných odkazů je jedno velké téma, které se čím dál více řeší.

Na internetu najdete příznivce i odpůrce budování zpětných odkazů, a hned vám vysvětlím proč.

V mém případě se řadím mezi ty lidi, kteří jsou spíš odpůrci zpětných odkazů ale z jistého pohledu.

V příručce Googlu se můžete dočíst, že nedoporučuje kupovat zpětné odkazy z webových stránek ale naopak získávat zpětné odkazy přirozeně. 

Google chce bojovat proti lidem, kteří přeprodavají zpětné odkazy, které nemají téměř nulovou nebo žádnou váhu a zaplatíte za ně tisíce nebo i desetitisíce korun.

Spousty agentur a lidí, prodávají zpětné odkazy a tvrdí vám, že se bez nich neobejdete. Nechci tím strkat všechny lidi do jednoho pytle, ale z více jak 80 % jsou zpětné odkazy z některých stránek k ničemu.

 

Proč?

I když má webová stránka vysoké hodnocení PA (Page Authority) nebo DA (Domain Authority), nemusí to nic znamenat. Tyto hodnoty jsou "smyšlené", které se vypočítávají na základě různých faktorů SEO nástrojů.

Navíc, pokud zaplatíte za taková odkaz, a z následné analýzy zjistíte, že tento článek je "k ničemu", protože na něj nevede žádná návštěvnost, utratíte peníze za něco, co vám nepřivede v podstatě nic...

Mnoho lidí a SEO šmejdů, nabízí zpětné odkazy za tisíce které jsou k ničemu.. 

Proto doporučuji, zpětné odkazy získávat přirozeně a rozhodně za ně neplatit. 

Pokud vytváříte kvalitní obsah, který je "jedinečný", lidé na vás budou odkazovat, a postupem času si vybudujete reputaci a důvěryhodnost.

Pokud se ale rozhodnete zakoupit zpětné odkazy doporučuji analyzovat stránku, odkud odkazy nakoupíte.

 

Zdroje článku:

What Is SEO - Search Engine Optimization? [online]. [cit. 18. 04. 2024]. Dostupné z: https://searchengineland.com/guide/what-is-seo

What Is SEO? Meaning, Examples & How to Optimize Your Site [online]. [cit. 18. 04. 2024]. Dostupné z: https://www.semrush.com/blog/what-is-seo/

What Is SEO? Search Engine Optimization Best Practices - Moz [online]. [cit. 18. 04. 2024]. Dostupné z: https://moz.com/learn/seo/what-is-seo

 

Zpět do obchodu