Sandbox effect je termín používaný k popisu toho, jak Google řadí webové stránky ve svém indexu. Je to hypotetický efekt, který se vztahuje na nové webové stránky, čímž jim brání v umístění ve vrcholných výsledcích vyhledávání pro dotazy související s jejich obsahem, i když mají dostatek kvalitního obsahu a odkazů podporujících vysoké hodnocení.
Google prý nechává nové webové stránky "v pískovišti", dokud nezrají nebo nezískají významný věk, než jim přidělí hodnocení. Tento jev se také někdy označuje jako "Google sandbox penalty" a je to SEO hypotéza, že nové webové stránky jsou zabraňovány v hodnocení filtrem, ačkoliv jsou dobře optimalizované a mají zpětné odkazy.
Koncept Google Sandbox je popisován jako nepotvrzený filtr, který brání novým webovým stránkám v dosahování nejvyšších pozic ve výsledcích vyhledávání Google. Můžete si to představit jako zkušební dobu - i když děláte vše správně, vaše stránka nedosáhne slušného hodnocení, dokud tato doba neskončí. Google oficiálně potvrzení existence tohoto filtru neposkytl.