Zákazník je osoba nebo organizace, která nakupuje produkty nebo služby od firmy.
V širším smyslu slova se jedná o kohokoli, kdo s firmou přichází do styku, ať už jako kupující, uživatel, klient, nebo i jen jako zájemce o produkty či služby.
Jaké jsou typy zákazníků?
Základní rozdělení zákazníků je podle jejich nákupního chování:
- Noví zákazníci: Jedná se o osoby, které s firmou teprve navazují kontakt a poprvé nakupují její produkty či služby.
- Stávající zákazníci: Jedná se o osoby, které již v minulosti s firmou nakupovaly a pravděpodobně tak budou činit i v budoucnu.
Podle čeho se můžou rozlišovat zákazníci?
- Věk: Firmy se mohou zaměřovat na různé věkové skupiny, například na mladé lidi, seniory, atd.
- Pohlaví: Některé produkty a služby jsou určeny spíše pro muže, jiné pro ženy.
- Příjem: Firmy se mohou zaměřovat na zákazníky s různou výší příjmu.
- Vzdělání: Firmy se mohou zaměřovat na zákazníky s různou úrovní vzdělání.
- Rodinný stav: Firmy se mohou zaměřovat na singles, rodiny s dětmi, atd.
Jaké služby nabízíme?
Přečtěte si náš SEO slovník pojmů nebo Marketingový slovník pojmů.
Zdroje článku:
Customer: Definition and How to Study Their Behavior for Marketing [online]. [cit. 26. 03. 2024]. Dostupné z: https://www.investopedia.com/terms/c/customer.asp
Who is a customer? [online]. [cit. 26. 03. 2024]. Dostupné z: https://www.linkedin.com/pulse/who-customer-vish-viswanathan