Co je to omnichannel?

Omnichannel je přístup k podnikání, který umožňuje zákazníkům komunikovat a obchodovat s firmou prostřednictvím libovolného kanálu, který preferují.

Může se jednat o kamenné prodejny, e-shopy, sociální média, call centra nebo chatboty.

Cílem omnichannelu je poskytnout zákazníkům hladký a bezproblémový zážitek, ať už se rozhodnou nakupovat nebo se informovat o produktech nebo službách společnosti jakýmkoli způsobem.

Hlavní výhody omnichannelu:

  • Zvýšení zákaznické spokojenosti a loajality
  • Lepší porozumění potřebám zákazníků
  • Zvýšení prodeje
  • Snížení nákladů

Příklady omnichannelu:

  • Zákazník si na webu prohlíží produkty a pak se rozhodne, že je raději vyzkouší v kamenné prodejně.
  • Zákazník si objedná zboží online a vyzvedne si ho v kamenné prodejně.
  • Zákazník se na sociálních sítích dozví o akci a využije ji k nákupu v e-shopu.
  • Zákazník kontaktuje zákaznickou podporu prostřednictvím chatu a operátor mu pomůže s problémem.

 

Zpět do obchodu