Co je to intenzivní distribuce?

Intenzivní distribuce je obchodní strategie v rámci marketingu a distribuce, která se zaměřuje na co nejširší dostupnost produktu nebo značky prostřednictvím co největšího počtu prodejních míst. Cílem je zajistit, aby produkt byl k dispozici pro zákazníky ve většině možných prodejních kanálů a místech, což může zahrnovat různé obchody, supermarkety, e-shopy, maloobchodní prodejny, a další.

Tato strategie je často využívána pro produkty, které mají široký trh a jsou určeny pro masový trh, a kde je důležité dosáhnout co největšího počtu zákazníků. Intenzivní distribuce může být například vhodná pro potraviny, kosmetiku, drogistické výrobky a další konzumní zboží.

Při uplatňování intenzivní distribuce musí výrobce nebo značka spolupracovat s mnoha různými prodejními partnery a provozovateli obchodů, aby zajistili, že jejich produkt je dostupný na co největším počtu míst. Tato strategie může vyžadovat značné úsilí v oblasti distribuce, logistiky a marketingu, aby se dosáhlo úspěšného pokrytí trhu.

Zpět do obchodu