Augmented Reality (AR), česky rozšířená realita, je technologie, která umožňuje digitální informace (jako jsou obrazy, zvuky, videa) překrývat do reálného světa v reálném čase prostřednictvím zařízení, jako jsou smartphony nebo speciální brýle.
AR má v marketingu značný potenciál a nabízí řadu příležitostí pro zlepšení zákaznického zážitku a zvýšení prodeje.
Zde je několik bodů, jak je AR v marketingu využívána:
- Virtuální zkoušky:
- AR umožňuje zákazníkům virtuálně vyzkoušet nebo umístit produkty ve svém prostředí před nákupem. Například, zákazníci mohou vidět, jak by nábytek vypadal v jejich domově nebo jak by jim slušely různé styly oblečení.
- Interaktivní reklamy:
- AR může oživit tiskové nebo digitální reklamy tím, že do nich přidá interaktivní prvek. Zákazníci mohou například prostřednictvím AR prozkoumat produkt z různých úhlů nebo získat dodatečné informace skenováním reklamy na svém telefonu.
- Zvýšení angažovanosti:
- AR může vytvořit zábavné a zapamatovatelné zážitky, které zvyšují angažovanost zákazníků a podporují sdílení na sociálních médiích.
- Vylepšení navigace a lokalizace:
- V obchodech nebo na výstavách může AR pomoci zákazníkům s navigací tím, že jim poskytne interaktivní mapy a ukáže, kde najdou produkty, které hledají.
NAŠE SLUŽBY:
Zdroje článku:
Augmented reality - Wikipedia [online]. [cit. 27. 01. 2024]. Dostupné z: https://en.wikipedia.org/wiki/Augmented_reality
What is Augmented Reality (AR)? [online]. [cit. 27. 01. 2024]. Dostupné z: https://www.techtarget.com/whatis/definition/augmented-reality-AR