Ad viewability je metrika v online reklamě, která měří, zda byla reklama skutečně zobrazena uživateli.
Je důležitá pro inzerenty a vydavatele, protože jim pomáhá rozumět efektivitě reklamních kampaní. Konkrétně měří, zda byla reklama zobrazena dostatečně dlouho a ve správné velikosti a pozici na stránce, aby ji uživatel mohl vidět a interagovat s ní.
Existují různé standardy a technologie pro měření viewability, a to jak od průmyslových organizací, tak od jednotlivých technologických společností.
Účelem ad viewability je:
- Umožnit inzerentům zajistit, že jejich reklamy jsou viděny jejich cílovým publikem.
- Umožnit inzerentům optimalizovat své kampaně pro lepší výkon a vydavatelům prokázat hodnotu svého inventáře pro inzerenty.
- Umožnit inzerentům srovnávat efektivitu svých reklam zobrazených na digitálních médiích s jinými médii, jako je televize a tisk.
- Poskytnout uživatelům personalizované a relevantní reklamy, které zlepšují jejich zkušenost s danou značkou.
Výhody ad viewability jsou:
- Snížení času a nákladů na spuštění a správu reklamních kampaní.
- Zlepšení kontroly a transparentnosti nad reklamním obsahem a rozpočtem.
- Zvýšení flexibility a škálovatelnosti reklamních řešení.
- Získání hlubších a podrobnějších informací o chování a preferencích uživatelů.
Naše služby:
Zdroje článku:
Understanding viewability and Active View reporting metrics - Google Ads Help [online]. [cit. 29. 12. 2023]. Dostupné z: https://support.google.com/google-ads/answer/7029393?hl=en
What is ad viewability? - Optimizely [online]. [cit. 29. 12. 2023]. Dostupné z: https://www.optimizely.com/optimization-glossary/ad-viewability/
Přečtěte si náš SEO slovník pojmů nebo Marketingový slovník pojmů.